Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Як правильно вибирати локацію для свого бізнесу і яких помилок не допускати, щоб уникнути невдалих відкриттів. Рекомендації GeoDesign
Фото: Анастасия Рожинская
Які фактори локації впливають на товарообіг і як відкривати заклади тільки у найкращих локаціях, уникаючи невдалих відкриттів, на конференції OmniForum: Технології у рітейлі, розповів CEO платформи GeoDesign, Іван Микуляк. Його проект займається містобудівною аналітикою і допомагає автоматизувати процес вибору кращого місця для бізнесу. Публікуємо основні тези виступу.
Важливість правильно підібраної локації
Залежно від локації, різниця виручки у магазинах однієї мережі може бути більше ніж у три рази.
Довести цю гіпотезу можна за допомогою аналітики і машинного навчання, підібравши коефіцієнти, які можуть допомогти спрогнозувати виторг у нових локаціях.
Основні фактори, які враховуються при виборі локації:
- щільність населення,
- доходи населення,
- пішохідна потоки,
- інтенсивність автомобільного руху,
- прямі конкуренти,
- непрямі конкуренти,
- банкомати та ломбарди,
- зупинки громадського транспорту,
- вокзали,
- ТРЦ і ринки,
- туристичні місця.
Приклад теплової карти для одного з українських рітейлерів: чим червоніший шестикутник - тим більше виручка.
Графік: прогнозування кількості чеків залежно від локації за допомогою нейронної мережі
Типові помилки, які допускають компанії при аналізі локацій
Орієнтуватися тільки на один параметр
Кожна точка на графіку має два параметри: пішохідні потоки та кількість чеків. Чим вище пішохідні потоки, тим краще кількість чеків. Але якщо подивитися уважніше, є точки з непоганими пішохідними потоками, але не дуже високими доходами і навпаки.
Уникати непрямих конкурентів
Конкуренти з асортиментом, який частково перетинається, збільшують свою виручку. Наприклад, мережі АТБ і Watsons, які є непрямими конкурентами.
Шукати кореляції там, де їх немає
Не всі параметри корелюють один з одним, або корелюють, але не напряму. Кількість чеків ніяк не залежить від площі торгового центру.
Відкривати заклад на певній відстані від точок тяжіння
Наприклад, є три варіанти розміщення невеликого продуктового магазину: біля метро, недалеко від метро або на районі. Виявляється, що другий варіант - найгірший для повсякденних покупок. Якщо є точка тяжіння, в даному випадку - метро, краще, відкриватися або прямо там, або далеко від метро. Грунтуючись на нашій аналітиці, у проміжній локації продажі торгових точок найнижчі.
Не зважати на перешкоди при підрахунку зони охоплення
Поширена помилка - аналіз кількості населення по точці. Наприклад, на даному малюнку зображена точка, яка знаходиться відразу біля кількох доріг. Щоб потрапити до неї, покупцеві потрібно зробити цілий ряд рухів: перейти через підземні переходи або світлофори. Це не дуже незручно з точки зору доступності. На графіку приклад реальної локації, на якій закрилося вже кілька торгових продуктових точок - все тому, що справжня зона пішохідної доступності знаходиться в іншому місці.
Записала: Людмила Будіна